piątek, 7 stycznia 2011

Zielenice w akwarium, czyli jak sobie z nimi radzić .

Glony są wynikiem nieprawidłowego nawożenia zbiornika, w moim przypadku było bardzo podobnie. Gorączka przedświątecznych zakupów, kolokwia, sprzątanie w domu to wszystko złożyło się na zepchnięcie akwarium na dalszy plan.
Brak systematycznego odmulania oraz podmian wody złożyło się wzrost Po4.Pierwszymi krokami było sprawdzenie całej aparatury -działała bez zarzutu. W takim wypadku przeszedłem do kontroli wody azot-ok, ph-ok, gh,kh-ok,Po4-szok :) ponad 6.

Zaraz po świętach wziąłem się do roboty, duża podmiana wody, porządne odmulanie, usunięcie glonów z roślin. Po pierwszym tygodniu po4 spadło do 4, w tym wypadku podniosłem npk do takiego poziomu by rośliny redukowały fosfor-bardzo powoli ale odpadał.
Kolejna sobota i kolejne zabiegi, oprócz wcześniej wymienionych zabiegów wyczyściłem wkłady w filtrze, oraz dodałem więcej wody z RO do podmiany (kranówka ma 0,5ppm fosforu - a po co mi on w akwarium mam go dużo).

Glony ustępują, a fosfor mam na poziomie 1,5-2 ppm.
Wszystko jest na dobrej drodze -byleby nie zaniedbać zbiornika :)

1 komentarz:

  1. świetny wpis! sama jestem początkująca ale ucze się i każda inspiracja jest dla mnie na wagę złota. ostatnio czytałam podobne przemyślenia na https://trzmielradzi.trzmiel.com.pl/category/akwarystyka-slodkowodna/ryby/ i myślę że właśnie tak zrobię.

    OdpowiedzUsuń